reklama

Ach, tá dnešná mládež

- vzdychnete si niekedy? Ja, pravdupovediac, už ani nie. Niekoľkokrát ma situácie a stretnutia presvedčili, že tento povzdych nepatrí im. Sú dravší, drzejší, otvorenejší, hlučnejší, silnejší, menej detskí, sebestačnejší, sebavedomejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší. Nevychovanejší?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Klapka: Bystrická MHD, poloprázdna linka zo Sásovej Odchádzam popoludní z práce a so mnou ešte pár detí z tunajších základných škôl. Autobus nebýva nikdy ktovieako preplnený, vždy sa väčšina cestujúcich môže usadiť. Starých aj mladých. Aj vedľa mňa je voľné miesto. Do dverí autobusu vplávala hodná dáma, typujem ju na 45 a celkom v pohode zamestnanie. Kancelária alebo obchod. Je primerane upravená a prvý dojem z nej nemám zlý. No ale keď zbadala voľné sedadlo, prvý dojem ma prešiel. Bez slova sa naň zosypala, pomechrila systémom "nech-nezavadzá-tá-odvedľa-príliš" a ručiskami si vylinkovala osobné teritórium. Ani bú, ani mú. Nie som na to extra háklivá, aby sa ma niekto pýtal: - Je tu voľné? – ale základy slušného správania si pamätám. Klapka: Bystrická MHD, poloprázdna linka zo Sásovej, iný deň Odchádzam popoludní z práce a so mnou ešte pár detí z tunajších základných škôl. Autobus nebýva nikdy ktovieako preplnený, vždy sa väčšina cestujúcich môže usadiť. Starých aj mladých. Aj vedľa mňa je voľné miesto. Do dverí autobusu vleteli traja šarvanci. Chlapci asi desaťroční, tašky na chrbtoch a v sústredenom argumentovaní, kto v poslednom zápase na futbale bol väčšia hviezda. (No ja, nie?) Prvý dojem by mohol byť kyslý úsmev – jáááj, to zas bude cesta. (V hlave pobeží nahratá páska: drzejší, hlučnejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší, drzejší, hlučnejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší, drzejší, hlučnejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší...) - Môžem si sadnúť? - Jasné! – sladký úsmev (aká páska?) Nikomu sa počas cesty nič nestalo. :) Klapka: Tam, kde bývam - obyčajná ulica, obyčajný deň Kráčam obyčajnou ulicou v obyčajný deň dolu schodíkmi k paneláku. Nie každého, koho na našom sídlisku stretnem aj osobne poznám, ale z videnia určite áno. Oproti mne ide rodinka, nie až taká stará starká, ktorá býva neďaleko, oco s malou na pleciach a ešte podpletajúce sa šidlo v krátkych nohaviciach. Starká je predvoj. Rázne kráča, že jej ostatok rodinky nestačí. Vidím, že ma zaregistrovala pohľadom, ale okolo mňa priam presviští. Opäť. Ani bú, ani mú. Par sekúnd na to začujem z vyššia nad hlavou také spevavé: - Dobrý deň. Iba jedno. Až som sa zastavila a otočila za nimi. Drzejší, hlučnejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší...nevychovanejší? Tak tento pocit nemám. Ale keby aj, výchova tuším nie je samonaliateľná do hlavy a už vôbec nie do prirodzeného správania človeka. Takže opravujem povzdych každej doby, nie len tej dnešnej, na - Ach, tí dnešní dospelí. :-)

Martina Strmeňová

Martina Strmeňová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...stále niekde na ceste... Zoznam autorových rubrík:  In-SideMe lingeristaNieco-ako-Poesie

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu