reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Strmeňová

Martina Strmeňová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...stále niekde na ceste... Zoznam autorových rubrík:  In-SideMe lingeristaNieco-ako-Poesie

reklama

In-Side

Kolobežkin čokoládový koláč a niečo málo o stévii.

Martina Strmeňová

Kolobežkin čokoládový koláč a niečo málo o stévii.

Zdá sa, že piecť koláče bez cukru, je ako úloha pre rybárovu dcéru. Viete. Prísť - neprísť oblečená - neoblečená s darom - nedarom k panu králi. Budúca kráľovná Kolobežka Prvá. Ale dá sa to.

  • 4. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 901x
  • 18
Ofélia, Tolkien a prvá supermodelka alebo zúfalo romantický príbeh

Martina Strmeňová

Ofélia, Tolkien a prvá supermodelka alebo zúfalo romantický príbeh

Všetko sa začalo v...vlastne to nik nevie kde a kedy. Ale malý kúsok z veľkého príbehu sa začal pravdepodobne v jednej z londýnskych krčiem (ako inak) roku 1850, keď sa Fred Stevens vzrušene snažil presvedčiť brethel, že našiel tú pravú. Supermodelku. Sme v 19-tom storočí a modelky nebežia daleko od pobehlíc.

  • 19. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 099x
  • 17
Zabudnutá legenda o mori

Martina Strmeňová

Zabudnutá legenda o mori

Pripadajú sa vám Popoluškine šaty z oriešku príliš rozprávkovo neskutočné? Možno boli z morského hodvábu. Hovorí sa, že dámske rukavičky z byssusu, morského hodvábu, sa zmestia do škrupinky vlašského orecha, tak jemné je vlákno, z ktorého sú urobené. Príbeh morského hodvábu je zaujímavejší ako rozprávka o troch orieškoch a začal sa veľmi veľmi dávno.

  • 15. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 420x
  • 12
Odkiaľ prichádzajú hrdinovia

Martina Strmeňová

Odkiaľ prichádzajú hrdinovia

Dnešné vzory, podľa ktorých chcú ľudia žiť, sú naozaj rôzne. Od prostitútky až po pápeža. Pomedzi to možno nejaký politik alebo celebrita. Vždy sú to ľudia a vždy sú to ľudia ľudskí. S chybami. Aj ja mám vzory. A ani jeden z nich nie je dokonalý. Jeden je tvrdohlavý, druhý je narcis, tretí, ako hovorí moja sestra, je latentný - na malé veci do desať minút, na veľké do pár dní. No a jeden je hrdina z Kábulu.

  • 3. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 529x
  • 20
Kúzelníci s hlasom

Martina Strmeňová

Kúzelníci s hlasom

Ľudské schopnosti vyzerajú byť neobmedzené, pokiaľ ich sám človek neobmedzí. Medveď raz opisoval prirodzené tancovanie, povodné vyjadrovanie sa pohybom, ktoré vôbec nie je ľahké. Niečo podobné zvládali naši predkovia hlasom. A niektorí to zvládaju aj dnes. Na ukážku jeden muž a jedna žena. Obaja veľmi výnimoční.

  • 19. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 821x
  • 8
reklama
To naše národné povedomie

Martina Strmeňová

To naše národné povedomie

Čo by sme tak chceli očakávať od národa, keď tí, čo ho môžu a majú formovať vo veľkej miere, natoľko ignorujú zásadnú vec, ako je pravopis, aj keď sa jedná o bulvár, ktorý žiaľ na Slovensku číta väčšina... http://www.bleskovky.sk/cl/5/197745/Videoklip-Zuzany-Smatanovej-odvisielala-MTV

  • 12. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 435x
  • 4
O(d)pustené

Martina Strmeňová

O(d)pustené

Strácajú farby, strácajú kúsky seba...strácajú ostré hrany...čas im ukrajuje z darovaného. Zabudnuté a zabúdajúce. S padajúcim listím rozpadnuté...rozsypané do vetra, vracajú sa domov...

  • 22. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 675x
  • 22
Roadmovie s letenkou do Bergama

Martina Strmeňová

Roadmovie s letenkou do Bergama

Slečna, bohužiaľ, systém je uzavretý, skúste iný let... Slečna, bohužiaľ, najbližší voľný let je o štyri dni... Mňa asi porazí... Je 18.10.XX, stojím v letiskovej hale s batožinou plnou dokumentov a liptovskej bryndze a so mnou ďalší traja šťastlivci. Tú bryndzu budem asi jesť ešte dva týždne v kuse.

  • 14. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 346x
  • 38
Intermezzo

Martina Strmeňová

Intermezzo

Dočítania priatelia, idem sa učiť taliančinu a pracovať na ružovej budúcnosti. Písať sa bude potom, keď bude o čom. A aby bolo o čom, idem sa žiť.  :o)

  • 31. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 568x
  • 1
Srňacie chatovica report

Martina Strmeňová

Srňacie chatovica report

6 (slovom šesť) hodín (!!!) sme cestovali na Oravu, pánubohu za chrbát, do Srňacieho na chatu. Ešte že máme dialnicu z Bratislavy do Trnavy, čo podstatne zrýchľuje cestovanie motorovými vozidlami. Medveďom trikrát sláva za slané kapustovoklobáskové buchty a Vikimu za bezpečnú jazdu, aj keď som sa pri predbiehaní nepozerala. Ostatku za vrelé privítanie.

  • 30. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 353x
  • 36
reklama
Čierna listina vysielaných programov - dnes

Martina Strmeňová

Čierna listina vysielaných programov - dnes

Neviem, či to rodičia robia aj dnes, ale u nás doma boli niektoré, vtedy veľmi obľúbené, televízne programy deťom zakázané. Keď začala zvučka seriálu „Dallas“, ja so sestrou sme dostali povel do-postele! a boli sme vybavené. Síce viem, ako vyzerá Džejár, ale to len vďaka tomu, že som bola často smädná. Zúfalé bolo ráno v škole, keď každý preberal, čo také úžasné sa udialo a ja som bola mimo obraz. Naša Mutti uplatňovala rodičovský výber. A ja si vďaka tomu zlé programy nepamätám.

  • 1. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 041x
  • 25
Kus neba potiahnutý dolu

Martina Strmeňová

Kus neba potiahnutý dolu

Voľakedy som strašne skoro ráno vstávala lepšie. Menej ma to zabíjalo. Dnes je to pre mňa horor, thriller, des, bes, hrúza prípadne iné nepríjemné pocity, čo vyvolávajú husiu kožu a všetky chlpy dupkom. Mrnčím a som zlá. A nevstávam, až na tretí alebo ďalší budíkov pokus. Druhé je cestovanie autobusom na trasu dlhšiu ako pol hodina. Výjazdy partie voľakedy obsiahli cestu 28 hodín niekam a 28 naspäť. Jedli sa horalky a pilo sa domáce. Domáce čokoľvek. A teraz prestupujem na zastávke, čakám autobus, na obzore, teda nad panelákmi, asi svitá, je päť hodín ráno, vzduch vonia presne tak výjazdovo a mne sa z tej cesty brčkavejú vlasy. Ale napriek tomu všetkému sú tieto rána v niečom fajn. Tak mi napadlo...

  • 22. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 614x
  • 32
JA by som to splavil - denník splavovača, deň tretí

Martina Strmeňová

JA by som to splavil - denník splavovača, deň tretí

„A nemôžem predsa len tú Šálkovskú?“ To som začula v nedeľu ráno o siedmej v kempe z úst nejakého nevyspatého blogera s podkovami pod očami. Po tom, čo sa Dredd Evka zaprisahala, že na Šálkovskú hať len cez jej mŕtvolu, by boli v nedeľu ráno v kempe mŕtvoly dve. A tá prvá si toho bola sakra dobre vedomá. Hladní a nevyspatí blogerci metali blesky očami, keď sa hviezdička večera objavila krívajúc pri raňajkovom stole. -  Neutopíme ju cestou? -  Dneska by si mala radšej mlčať. -  Ťa utopím! -  Prečo ste MA včera nevypli??? Na toto Cukrík lakonicky zahlásil: „Ja by som ťa aj, ale sa mi nechcelo vyliezť zo stanu.“ Ono, každý nejak v nádeji očakával, že Yw dojdú už už dojdú baterky a tak sa len po stanoch šomralo. Ráno sa šomralo nahlas. Niet divu, keďže bufet otvárali až o deviatej, každý sa len tak mátožil dokola s vidinou rannej kávy, až kým sa nad najväčšími zúfalcami nezľutovala Lenka a nevytiahla vlastnú kávu a Dahome odniekiaľ vyčaril minibombičku na varenie. Asi si zaslúžia metál. Dajlimedaili. Alebo im choďte kliknúť aspoň karmu.

  • 26. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 920x
  • 24
Výchova mladých á la Elisabeth - denník splavovača, deň druhý

Martina Strmeňová

Výchova mladých á la Elisabeth - denník splavovača, deň druhý

Ráno príchodov a kávy za 15, minerálky za 5, pollitru kofoly za 15, piwo neviem, čo stálo, lebo som ho asi nikdy neplatila a to sa na ráno ani nehodí, zato vypalovák zbojníckou slivkou nalačno, aby neuškodila voda z Hrona, prípadne Skanderbegom – Mariánovou albánskou brendy, musel byť hneď pri stanoch. Nepamätám v akom poradí prichodili ďalší členovia vodáckeho amatéradhocklubu ale konečne dorazila po peripetiách Lenka zo Spišskej, ktorú doprevádzalo garde 6tich hujerovcov s Palom Hudecom na čele, Maaskot ako šofér, speváčka Yw Bukwa, hlavný kormidelník Viki Čára Muránsky, Tomáš Chief Bella s polovičkou a kamošom, Majo Rock s Katkou z Viedne, no a Elisabeth so šubíčaťom.

  • 24. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 256x
  • 26
Zabi Bukvu, zachrániš kemp – denník splavovača, deň prvý

Martina Strmeňová

Zabi Bukvu, zachrániš kemp – denník splavovača, deň prvý

- znelo od siedmej rána v nedeľu z úst nevyspavších blogerov, čo sa horko-ťažko vysúkali zo spacákov v kempe Mlynčok v Slovenskej Ľupči. Čo ostatných stadiaľ vyhnalo netuším. Mňa hlad ;). Soyofky totiž rýchlo trávia. A určite začala chýbať hronská voda, bójka a v nej vodka s džúsom, ťažká pohoda na rafte (fajčiari aj s cigou), pokriky „ZABER!!“, Elisabethine vyhrážky rozdivočenému šubovčaťu, šubovčaťove neskutočné hlášky a vylomeniny, Čárove-cukríkove sťažňovské výhľady do diaľky (najlepší kormidelník na splave), Cmorove rýmy, východniarky prízvuk Paliho „Brášku“ Maciaka a Ywino békanie, ako to nazvala. Ehm. No dobre, to mi nechýbalo. Až tak. Toto bola posádka prvého raftu.

  • 24. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 691x
  • 12
reklama
Ach, tá dnešná mládež

Martina Strmeňová

Ach, tá dnešná mládež

- vzdychnete si niekedy? Ja, pravdupovediac, už ani nie. Niekoľkokrát ma situácie a stretnutia presvedčili, že tento povzdych nepatrí im. Sú dravší, drzejší, otvorenejší, hlučnejší, silnejší, menej detskí, sebestačnejší, sebavedomejší, arogantnejší, netolerantnejší, nevychovanejší. Nevychovanejší?

  • 6. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 186x
  • 18
Keď nie sú kľúče

Martina Strmeňová

Keď nie sú kľúče

Sedím v paneláku na chodbe, na schodoch. Na takých chladných strakatých schodoch s kovovým zábradlím a ozvenou vracajúcou sa zdola aj zhora. Na poskladanej bunde a vedľa seba tašku. Od situácie, ktorá sa mi stávala na základnej často, je rozdiel iba v rokoch a vo voňajúcej káve z mekdonaldu. Predtým mi káva až tak nechýbala.

  • 22. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 621x
  • 22
Hmlisté spomienky na Žilinu

Martina Strmeňová

Hmlisté spomienky na Žilinu

Žuvačkou prilepený oznam: Blogeri SME sme niekde inde, jedna Migréna, zavretý VIP vchod aj pre takého VIP ako je Viki, veľa radosti, neskutočne dobrá debata, skutočne dobrí ľudia, komorné a hlavne (u mňa aj hladne;) ) zadymené stretko z tabakovopaierkových komínkov, pár krátkych návštev od žilinských Peťkovského a Benecha a zopár veľmi dobrých chvíľ ako aj eskimácke pusy. Cez hľadáčik som videla tmu a tak tu sú tie tri fotky, ktoré sa dá pozerať. Čaká sa na Tisch.

  • 24. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 864x
  • 19
Také dospelácke

Martina Strmeňová

Také dospelácke

Udreli mi do očí. Dve žabky zo sídliska. Nastúpili a z plošiny pre kočíky sa rozliali do celého autobusu ako storočná voda. Bolo ich všade plno.

  • 14. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 538x
  • 40
Meet US at SME BLOG Party II. :)

Martina Strmeňová

Meet US at SME BLOG Party II. :)

REPORT ALERT :) opäť bolo báječne, ako vždy, keď sa stretne celá kopa skwelých ľudí. Tí, čo neboli, môžu ľutovať a posnažiť sa nabudúce dôjsť.

  • 4. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 210x
  • 112
reklama
SkryťZatvoriť reklamu