reklama

Existuje aj niečo iné ako push-up-ka

Vlastne existuje také množstvo typov podprseniek, až si neviem vybrať. Podprsenková odysea pokračuje, už teda viem svoje správne miery, také aby mi podprsenka správne sadla, teraz treba vybrať vhodný strih. Pod tričko, pod šaty, takú, onakú a už som stratená. :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: simplychicfinelingerie.com)

Je možné, že ste zdatnejšie v typoch podprseniek, ako som bola pred pár rokmi ja, keď som sa snažila si na e-shope vybrať nejakú, čo mi bude vyhovovať. Hop alebo trop stav, vybrala som si niekoľko na vyskúšanie. Niečo som vrátila, niečo mi ostalo k mojej úplnej spokojnosti.

To, že sú podprsenky športové a nešportové, je jasné. Takisto, že sú mäkké a s kosticami. Potom ešte vypolstrované kontúrové, s vypchávkami a čisté. Športovú som nechcela, vypchávkovú tiež nie, mäkká sa mi zdala, že nič neudrží. K vypolstrovaným (také tie krásne hladké tričkové) som sa stavala dosť skepticky, zdalo sa mi, že mi to pridá na objeme, a to som nechcela. Push-up-ky absolútne neprichádzali do úvahy. Tak mi ostali tie s kosticami, už len vybrať strih.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(Tých typov a strihov je oveľa viac samozrejme, ako som vybrala tu: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_brassiere_designs )

Balkonetky - mne osobne košíčky balkonetky pripadajú ako rozpolená miska. Košíčky sú viacmenej v jednej rovine, stred aj kraj, a s ramienkami robia štvorcový dekolt (sú blízko pri ramenách) a veľmi dobrú oporu. Nezvyknú stláčať prsia dovnútra, takže sú dobré na každý deň.

zdroj: www.brastop.com

Balkonetkový strih vymysleli v roku 1938. Stále dobrý strih. Ja a môj dekolt ju berieme. :)

Na jednu kontúrovú, teda vypolstrovanú "Tease Me" balkonetku od Curvy Kate som sa nakoniec ale ulakomila, aj keď som polstrované nechcela. Sadla výborne na moje prekvapenie, ale nenosila som ju takmer vôbec, lebo si žiadala väčší, širší (onakvejší) výstrih šiat alebo trička, aby vynikla a splnila účel. Veď tak posúďte sami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

zdroj: www.brastop.com Minitip

Ak máte nerovnakú veľkosť, tak polstrované balkonetky vyzerajú ako dobré riešenie. Prsné tkanivo sa rovnomerne rozloží do košíčka balkonetky, je dobre podoprené a rozdiel nie je taký viditeľný.

Plunge strih - podprsenky, ktoré sú strihané do hlbšieho výstrihu v tvare V. Češky hovoria, že robia dobrú "prdélku" vo výstrihu. :) Netuším ani troška, aký názov to má v slovenčine, a či vôbec to má názov. Má? Pomôžte mi. Angličtina to volá cleavage. (Klívidž sa mi páči.) :)

zdroj: www.brastop.com Plunge strih mám rada najviac. Najprv som si myslela, že na veľké prsia plunge nedám, lebo to bude vyzerať smiešne a otrasne. Plandžky totiž pritláčajú prsia viac k telu a tie polstrované alebo vypchaté ešte aj dostredu, aby sa docielil ten správny tvar (klívidž :) ). Tie nepolstrované to až tak nerobia, držia parádne, a tým, že stred podprsenky je dosť nízko, nižšie ako bočný kraj košíčkov, sú perfektné do hlbších véčkových výstrihov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A teraz sa ospravedlním za to, že som v minulom článku nedala patričnú dôležitosť žienkam, ktoré majú dekolt menší ako D. Prepáčte mi to, ladies. Občas to býva tak, že D+ by chceli menšie, A-B by chceli väčšie. Sem tam vám ľudsky závidím, hlavne pri cvičení.

Je mi ale úplne jasné, že nájsť správnu podprsenku, je u nás náročne pre každú ženu, pretože nie sme uniformné, ako si asi naši predajcovia myslia. Každá by sme mali mať dobrú podprsenku, aby sme sa citíli dobre a vyzerali dobre. Štíhlunké žienky by pravdepodobne potrebovali obvody okolo 60-70 a takisto správne sadnúce košíky a tieto veľkosti u nás nie je jednoduché zohnať. O to náročnejšie to máte, ak hľadáte podprsenku s košíkmi medzi A - AAA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa motala internetmi, narazila som na zaujímavú stránku pre ženy s menším horným objemom. Evine jablko vyzerá na prepracovaný systém určenia správnej veľkosti podprsenky pre malé dekolty, kde sa berie do úvahy aj tvar poprsia. Neviem to žiaľ osobne overiť, ale vy skúste: http://www.evesappleslingerie.com/online-bra-consultation

Minitip

Ak potrebujete dekolt vyplniť, plunge strih by mohol byť ten správny, vypolstrovaný alebo aj nie. Pri správnom obvode to spraví veľa. Niekedy potom netreba ani tú push-up-ku. :)

Push-up-ky inak vytvorila známa značka Wonderbra.

Obrázok blogu


Full cup - teda plný košík, podprsenky, ktoré majú horný okraj košíčkov vysoko, aby zakryli celé prsia. Ideálne pre D+ veľkosti. Moja najobľúbenejsia je Freya full cup, naozaj každodenná záležitosť, zvládne aj príležitostné cvičenie. Tieto strihy sú pohodlné a dávajú skvelú podporu dekoltu. Pod tričkom ich nie je tak vidno ako balkonetky alebo plandžky, a ak neľúbite polstrované ako ja, tak toto je ideál.

zdroj: www.brastop.com Freya má aj kombinácie balconette-plunge strih, sú strihané vyššie, skoro ako full cup strih, niekedy je ťažko aj zistiť rozdiel.

A ešte jedna chvála na Wonderbru. Nikdy som si nemyslela, že možem nosiť podprsenku bez ramienok. Ozaj, že nikdy. Veľký dekolt proste nemá potom, čo držať a bude to nanič a zlé a vôbec. Lenže, kúpila som si minulý mesiac krááásne šifónové šaty, kde už jednoducho nemožem dať ramienkovú, lebo celé to kráááásne by šlo tým do kelu. Výber padol na Ultimate strapless Wonderbru. Prišla poštou, moje číslo, sedí skvele, všetko drží ako má, šaty sú spokojné, ja tiež. To znamená, že sa netreba nechať odradiť a skúsiť aj niečo, čo ste si nikdy nemysleli, že u vás pôjde. :)

beckysboudoir.blogspot.com
beckysboudoir.blogspot.com 

Keď porovnám strih a veľkosť, tak mne osobne to vychádzalo pri vačšine značiek, že pri balkonetkách a plunge strihu mi sedel skor o jedno číslo väcší košíček. Plunge určite, balkonetky ako ktoré. Full cup mi sedel dobre podľa určenej veľkosti.

Veľmi dobre pomáhajú pri nákupe cez internet referencie od zákazníčok, ktoré uvádzajú, či obvod a košíčky sedia k veľkosti, ktorú uvádzajú. Teda či sú true to size, alebo treba vziať o číslo menšie alebo väčšie. Takisto, ak má e-shop službu zákazníkom, najlepšie online chat, vedia vám tam poradiť, odmerať vybraný produkt, aby ste si ho mohli porovnať. Ja sa zvyčajne pýtam na porovnanie obvodu a elastickosť pásu, to je pre mňa dôležité aby podprsenka držala, no a potom na hĺbku košíčkov, pretože ak sú príliš ploché, tak mi nesadnú, aj keď výrobca uvádza moju veľkosť. Proste nenoste zlé podprsenky.

Martina Strmeňová

Martina Strmeňová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...stále niekde na ceste... Zoznam autorových rubrík:  In-SideMe lingeristaNieco-ako-Poesie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu