reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Strmeňová

Martina Strmeňová

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...stále niekde na ceste... Zoznam autorových rubrík:  In-SideMe lingeristaNieco-ako-Poesie

reklama

In-Side

Vďaka Bohu za Da Vinciho kód (*)

Martina Strmeňová

Vďaka Bohu za Da Vinciho kód (*)

Príbeh o cirkvou zatajovanej „pravde“ o dieťati s Ježišovou krvou, ktorú stráži tajná spoločnosť, si získal masy a je stále medzi najpredávanejšími titulmi. Brownove konšpirácie o pravej podstate Svätého Grálu ako potomka a celkovo pokrvnej línie Ježiša a Márie Magdalény, ktorá je vykresľovaná ako novozákonná prostitútka, je nesmierne lákavý práve v dobe, keď Cirkev prežíva ťažké časy. Kniha však podľa kritikov nezodpovedá historickej realite a deformuje pohľad na katolícku cirkev.

  • 18. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 544x
  • 43
Sníval sa mi sen

Martina Strmeňová

Sníval sa mi sen

Už sadá zamatová tma na svet aj na moju dušu. V takých chvíľach je samota hladivá, nestraší a nebolí. Iba je. Sedím na posteli a počúvam tíchnuce mesto cez pootvorené okno. S chladným vzduchom vteká do izby priateľka noc a snivé spomienky. Ak chcete, tak počúvajte.

  • 11. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 633x
  • 0
Meet me at SME BLOG Party :)

Martina Strmeňová

Meet me at SME BLOG Party :)

Dovoľte veľavážená komunita podeliť sa mi tiež:). A nebuďte prísny v hodnotení, lebo moje optické očko nedosahuje úroven fotoaparátu. :) ENJOY! A ešte poďakovanie VŠETKÝM, lebo tak dobre som sa už dávno nebavila.

  • 5. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 107x
  • 18
Vinšujem vám tento nový rok...

Martina Strmeňová

Vinšujem vám tento nový rok...

Vinšujem vám tento nový rok, aby vám odpadol z pece bok a z kozuba hruda, aby ste ostali, tetka, hrubá! Podľa slovenskieho národnieho zvykoslovia mal na nový rok vstávať prvý niektorý mužský člen rodiny a doniesť čerstvú vodu a v nej červené jabĺčko. U nás doma je jediný chlap náš kocúr, aj to nie celkom. Aj vstáva prvý a chodí štekliť fúzami ale aby doniesol vodu a jablko a vinšoval od dverí - „Prv je voda než oheň, daj, bože, dobrý deň.“ - to by som sa cítila ako Alica v krajine zázrakov.

  • 1. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 593x
  • 0
Child inside

Martina Strmeňová

Child inside

Už sa zotmelo a ojedinelé zvuky zvonku sú o čosi ostrejšie. Ako keby mali v tme viac miesta a rozbehnú sa prirýchlo do všetkých kútov izby. Keď zhasnem aj nočnú lampu, začnú hrať stromy za oknom na svetlej stene tieňohru. Prechádzajúce auto oživí aj muškáty na parapete a tie nonšalantne mávajú tieňmi listov akoby chceli predčiť strapaté konáre stromov.

  • 18. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 573x
  • 3
reklama
Jarmočnô

Martina Strmeňová

Jarmočnô

Atmosféra hociktorého jarmoku je nezameniteľná. Takého tradičného, s medovníkmi a tureckým medom, vyrezávanými vareškami a cinkajúcimi zrkadielkami, ktoré predávajú žienky a chlapiská v krojoch. Rada sa vraciam domov, keď z celého mesta dýcha trocha minulosti.

  • 14. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 990x
  • 7
Všetko je inak

Martina Strmeňová

Všetko je inak

Slovíčka o posudzovaní a odsudzovaní alebo „kto si bez hriechu, prvý hoď kameňom“. Rezonuje mi v hlave veta: „Pokiaľ si nebol v koži samovraha, ako môžeš odsúdiť jeho konanie?“ ...nijako. Právo posudzovať a odsudzovať akékoľvek ľudské konanie sme nedostali. A je úplne jedno, aký boh nado mnou stojí.

  • 11. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 512x
  • 4
Čarodejky

Martina Strmeňová

Čarodejky

Tak mladé ako staré. Vek nehrá žiadnu rolu v ich živote. Všetkých druhov, všetkých veľkostí a všetkých farieb. Rozmanité ako život. Čiernobiele mačky, čo poznajú Tajomstvo, s pazúrmi a silným pohľadom túlajúce sa svetom. Majsterky v manipulovaní, pretože vedia, čo vedeli matky a pramatky. Ženy.

  • 8. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 143x
  • 5
Umberto Eco alebo ako som sa dopracovala k literárnej klasike

Martina Strmeňová

Umberto Eco alebo ako som sa dopracovala k literárnej klasike

Poslednú dobu sa v mojej knižnici objavovali najmä knihy, ktoré by duchovní otcovia RKC asi nedoporučovali. Pomaly večné témy hľadania Grálu, hermetizmu, tarotu, templárov a slobodomurárov, apokryfov, terapií, ďalej Duchovné svetlo od jednej lotyšskej liečiteľky (túto možno aj áno, keďže ústredná téma je odpustenie) a podobné, práve populárne literárne diela, nevynechajúc inkriminovaný kód od pána Browna, čo som si nemohla nechať ujsť. Po všetkých tých horách textu, preberajúcich veci medzi nebom a zemou zo všetkých možných aj nemožných strán, som sa vybrala do kníhkupectva po niečo...povedzme konzervatívnejšie. Chcela som byť veeeľmi múdra. Chcela som jednoducho nejakú „klasiku“.

  • 15. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 461x
  • 6
Pred Veľkou Nocou

Martina Strmeňová

Pred Veľkou Nocou

  • 23. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 671x
  • 5
reklama
Jin a Jang

Martina Strmeňová

Jin a Jang

Mám to šťastie, že nie som nútená používať príliš často bratislavskú MHD. Na jednej strane som ušetrená stresov (pretože to vážne stres je, cestovať v preplnených autobusoch a električkách, kde neviete, či stojíte na vlastných alebo na cudzích nohách) ale na druhej strane prichádzam o stretnutia a vzruchy pre svoju milú nervovú sústavu a myslivú myseľ.

  • 14. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 038x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu